Vad kostar frakten?
Fraktkostnad räknas ut i kassan och är baserad på din leveransadress samt varukorgens innehåll.
Hur lång tid innan jag får mina varor?
Vi skickar din beställning inom 3 arbetsdagar för standardfrakt samt 0-1 arbetsdagar vid köp av expresshantering. Leveranstid varierar beroende på valt fraktmetod och redovisas i kassan när du väljer leveranssätt.
Hur levereras mina varor?
STANDARDPAKET
Ombudspaket - Skickas med DHL eller Bring och hämtas på ditt lokala ombud. Du får sms eller mail när paketet finns att hämta.
Hempaket - Skickas via DHL eller FedEx och levereras till dörren. Du måste vara hemma vid leveranstillfället.
KAJAKLEVERANS
Kajaker levereras som "gods" och kräver särskild hantering från fraktbolaget. Oftast utförs leveranser av DHL Freight. Det är inte möjligt att vid köptillfället välja specifik dag och tid för leverans MEN när du fått ditt spårnummer och din kajak har ankommit till DHLs lokala terminal kommer du bli kontaktad för att välja lämpligt datum och tid för leverans. Det går även att ringa fraktbolaget med ditt spårnummer och boka leveranstillfälle direkt.
Kajaker levereras till port eller tomtgräns, se till att ha någon som hjälper dig att lyfta, chauffören har inte möjlighet att lyfta in kajaken.
VIKTIGT VID LEVERANS AV KAJAK!
Kontrollera försändelsen noga innan försändelsen accepteras. Notera eventuella skador och fotografera. Vid eventuella transportskador skall fraktsedeln ej underskrivas och en detaljerad beskrivning av skadan noteras på fraktsedeln. Kontakta sedan kayaks@point65.se så hjälper vi dig. I det fall att fraktskadad vara godkänts genom underskrivande av fraktsedeln frånsäger sig point65.se allt ansvar för skadan.
Leveranser kan endast ske inom Sverige till adress på fastlandet samt adress med broförbindelse eller Vägverkets färja. För leveranser till öar utan förbindelse, kontakta oss för offert på kayaks@point65.se.
Kajakleveranser inom Stockholmsområdet utförs av Point 65s egna budbilar. Vi ringer i god tid innan för att komma överens om lämplig dag och tidsintervall för leverans.
Hur gör jag om jag vill byta en vara?
Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny på www.point65.se. Vi har alltså ingen bytesprocess. Se nedan gällande returprocessen. Du behöver dock inte vänta på att returen ska bli klar utan du kan lägga beställning på önskad ny vara när du vill.
När gäller öppet köp?
Vi accepterar returer som skickas tillbaka till oss inom 14 dagar från det att du mottagit beställningen. Notera att fraktavgifter inte återbetalas. Varan/varorna ska vara i säljbart skick, dvs i samma skick som när du fick varan. Du ska även skicka med ett ifyllt returformulär, detta finns med i paketet som vi skickat till dig. Saknas returformulär? Kontakta kayaks@point65.se.
Hur returnerar jag min beställning?
Point 65 har inte möjlighet att erbjuda hantering av returfrakt utan du som köpare ansvarar över att returen kommer till oss. Skickas returen till ett ombud dit vi måste åka för att hämta ut din retur så tillkommer en hanteringskostnad om 100kr som dras av på returbetloppet. Packa tillsammans med ifyllt returformulär (har du inte returformulär? kontakta kayaks@point65.se) och skicka till:
Point 65 Sweden AB
att. Returns
Ekelundsvägen 26
17173 Solna
Vi rekommenderar att du skickar med spårbar frakt då det är du som blir ansvarig om paketet kommer bort. Efter en snabb inspektions av varorna (dessa ska vara i nytt säljbart skick) genomför vi en återbetalning till samma betalningsmedel som användes vid köpet. Det kan ta upp till 5 vardagar för återbetalningen att synas på ditt konto, beroende på vad du har för bank.
Hur reklamerar jag en defekt vara?
Om din vara är defekt eller trasig ber vi dig vänligen att kontakta kayaks@point65.se med nedan information:
- Ditt ordernummer och kontaktinformation
. Beskrivning av felet
- Bilder på felet
Hur byter jag en fraktskadad vara?
Har du fått en fraktskadad vara så kontakta snarast men senast inom två veckor från leveranstillfället kayaks@point65.se så hjälper vi dig vidare.
Notera att vi kan endast ersätta fraktskadade varor om skadan noterats på fraktsedeln innan du skriver på mottagandet. I det fall att fraktskadad vara godkänts genom underskrivande av fraktsedeln så har ansvaret övergått till dig och fraktbolaget kommer inte att ta ansvar för skador som kan ha inträffat när varan varit under ditt ansvar. Det går med andra ord inte att bevisa att skadan inträffat under frakten om du skrivit på fraktsedeln och således godkänt skicket av varan vid leveranstillfället. Detta är särskilt viktigt när det gäller godsfrakt såsom kajaker och större varor.