Användarvillkor 

Du som besökare godkänner nedan användarvillkor genom att använda denna hemsida. Om du inte samtycker till användarvillkoren få vi be dig lämna sidan.

1. BESTÄLLNINGAR
Genom att du godkänner köpvillkoren (listade nedan) och din order uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen. Paddlepoint AB & Point 65 Sweden AB reserverar sig dock från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för kundens order. Kan inte kayaks.point65.com leverera enligt orderbekräftelse kommer kund kontaktas och ges möjlighet att annullera sin order.

2. ÅLDERSGRÄNS
På samtliga av Point 65 Sweden ABs plattformar och hemsidor vilket inkluderar www.point65.com, www.point65.se, kayaks.point65.com tillämpas 18-års åldersgräns vid köp.

3. PRISER & ORDERBELOPP
Samtliga priser på kayaks.point65.com anges inklusive moms och exklusive frakt. Högsta tillåtna orderbelopp är 150 000 kr.

4. BETALNINGSALTERNATIV
På kayaks.point65.com accepteras kortbetalning:
Tillåtna kort för betalning är VISA, Mastercard samt Diners. Vid betalning med kort anges kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-koden.
Betalning sker via Paynova som är PCI DSS – certifierade och uppfyller således alla säkerhetskraven när det gäller bank- och kreditkortstransaktioner som därmed ställs. Genom Paynova har kayaks.point65.com bedrägeriövervakning – Fraud Screening.
Det totala beloppet för ordern dras direkt på ditt konto.

5. LEVERANS

Hur levereras mina varor?

STANDARDPAKET
Ombudspaket - Skickas med DHL eller Bring och hämtas på ditt lokala ombud. Du får sms eller mail när paketet finns att hämta.
Hempaket - Skickas via DHL eller FedEx och levereras till dörren. Du måste vara hemma vid leveranstillfället och ta emot paketet.

KAJAKLEVERANS
Kajaker levereras som "gods" och kräver särskild hantering från fraktbolaget. Oftast utförs leveranser av DHL Freight. Det är inte möjligt att vid köptillfället välja specifik dag och tid för leverans MEN när du fått ditt spårnummer och din kajak har ankommit till DHLs lokala terminal kommer du bli kontaktad för att välja lämpligt datum och tid för leverans. Det går även att ringa fraktbolaget med ditt spårnummer och boka leveranstillfälle direkt. 
Kajaker levereras till port eller tomtgräns, se till att ha någon som hjälper dig att lyfta, chauffören har inte möjlighet att lyfta in kajaken.  
VIKTIGT VID LEVERANS AV KAJAK!
Kontrollera försändelsen noga innan försändelsen accepteras. Notera eventuella skador och fotografera. Vid eventuella transportskador skall fraktsedeln ej underskrivas och en detaljerad beskrivning av skadan noteras på fraktsedeln. Kontakta sedan kayaks@point65.se så hjälper vi dig. I det fall att fraktskadad vara godkänts genom underskrivande av fraktsedeln frånsäger sig point65.se allt ansvar för skadan.

Leveranser kan endast ske inom Sverige till adress på fastlandet samt adress med broförbindelse eller Vägverkets färja. För leveranser till öar utan förbindelse, kontakta oss för offert på kayaks@point65.se.

Kajakleveranser inom Stockholmsområdet utförs av Point 65s egna budbilar. Vi ringer i god tid innan för att komma överens om lämplig dag och tidsintervall för leverans.



6. LEVERANSKOSTNAD
Fraktavgifter varierar beroende på kollits storlek. Leverans av kajak sker endast till order med bro- eller vägfärja förbindelse. För leverans till Stockholms Skärgård rekommenderar vi levererans till Waxholmsbolagets godsdepå i Västberga. Bokning av frakt med Waxholmsbolaget bokas av köparen.

7. LEVERANSTID
Vi skickar vanligtvis din beställning inom tre arbetsdagar från det att ordern mottagits. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid. Om någon produkt är en så kallad beställningsvara (anges i informationstexten vid produkten), är leveranstiden ca 15-30 dagar.

9. FÖRSENAD LEVERANS - HÄVNING AV KÖP
Kan inte Point 65 leverera beställda produkter inom ovan angiven leveranstid har du rätt att häva köpet. Pengarna återbetalas inom 30 dagar. Vid försenad leverans kan ny föreslagen leveranstid erbjudas, godkänner du inte det har du rätt att häva köpet.

10. RETUR AV ORDER - ÅNGERRÄTT
Enligt Distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar.
 Ångerrätt gäller ej när produkten inte är i nyskick.

Retur sker endast per spårbart fraktmedel. Skicka din retur till:

Point 65 Sweden AB
att. Returns & Claims
Ekelundsvägen 26
171 73 Solna

Vid retur skall bifogad retursedeln vara ifylld. Retursedeln finns bifogad i din försändelse vid leverans. Saknas den eller har kommit bort, kontakta vår kundservice på, shop@point65.se så skickar vi en ny. All retur bekostas av dig som kund. Vid retur av hela eller delar av ordern återbetalar vi tillbaka varans belopp. Återbetalning sker inom 30 dagar till samma konto som angivits vid köpet.

Vid retur av kajak gäller andra regler, kontakta shop@point65.se, valfritt Point 65 Kayak Center eller 08-663 01 06.

11. REKLAMATION
Är varan skadad eller trasig gör du en reklamation inom 14 dagar hos valfritt Point 65 Kayak Center eller till Point 65 Sweden AB, Ekelundsvägen 26, 171 73 Solna. Varan skall emballeras väl och skickas tillsammans med retur-/reklamationssedel. Returfrakten bekostas av dig som kund och ersätts vid godkänd reklamation. Spara alltid kollinumret. Point 65 ansvarar inte för transportrisken vid returfrakt.

Vid reklamation av kajak gäller andra regler, kontakta shop@point65.se, 08-663 01 06 eller valfritt Point 65 Kayak Center.

12. TRANSPORTSKADA
Transportskada gällande kajak kontrollera försändelsen noga innan försändelsen accepteras. Notera eventuella skador på embalaga och fotografera. Vid eventuella transportskador skall fraktsedeln ej underskrivas och en detaljerad beskrivning av skadan noteras på fraktsedeln. Kontakta därefter kundservice på shop@point65.se . I det fall att fraktskadad vara godkänts genom underskrivande av fraktsedeln frånsäger sig point65.se allt ansvar för skadan.

Vid eventuella transportskador gällande tillbehör returneras försändelsen till Point 65 inom skälig tid dock senast inom 14 dagar, hos valfritt Point 65 Kayak Center eller skickas Point 65 Sweden AB, Ekelundsvägen 26, 171 73 Solna. Ifylld reklamationsblankett måste bifogas, kontakta kundservice på shop@point65.se om sådan saknas. Spara alltid kollinumret. Vid godkänd reklamation av vara står Point 65 för fraktkostnaden.

13. FRAKTMETOD
Point 65 Sweden AB skickar de flesta ordrar med FedEx Express direkt till din dörr. Leveransmottagande måste skrivas under vid din leveransadress. Du som kund ansvarar över att vara tillgänglig för att ta emot leveransen. FedEx skickar regelbundna spårningsuppdateringar till epost adressen som angivits vid beställning.
Kajaker skickas med DHL Freight.

14. ERBJUDANDENS GILTIGHET
Erbjudanden gäller alltid så långt lagret räcker om inte annat anges.

15. PERSONUPPGIFTER
Då du skickar en ansökan till Point 65 Sweden, registreras dina personuppgifter i vårt system. I enlighet med Personuppgiftslagen, PUL, måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med att du skickar din ansökan. Du har rätt att få information och begära rättelse av felaktiga personuppgifter samt att få uppgifterna raderade.

16. KONTAKT 

Vi besvarar alla orderrelaterade frågor via e-post inom 48 timmar, (gäller vardagar). Kontakta oss via e-post shop@point65.se


17. TVIST 

Point 65 följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

18. FORCE MAJEURE
Paddlepoint AB och dess moderbolag Point 65 Sweden AB fritar sig från skyldigheten att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om Paddlepoint AB åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, eller ingrepp av offentlig myndighet som Paddlepoint AB heller inte kunnat förutse. Paddlepoint AB är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om Paddlepoint AB är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd. Paddlepoint AB är inte heller skyldigt att i andra fall ersätta skada som uppkommer om Paddlepoint AB varit normalt aktsamt. Paddlepoint AB ansvarar inte i något fall för indirekt skada.